۹۷/۰۲/۰۵

همـیشـه گوشـه ها و کنج درون هر کجای خانـه، دکور چوبی در سه کنج بـه عنوان یک مشکل و حتی یک فضای پرت شناخته مـی شوند و شاید خیلی از ما بـه دلیل نداشتن راه حلی مناسب آن ها را بـه حال خود رها مـی کنیم. دکور چوبی در سه کنج این مورد بـه خصوص درون آشپزخانـه ها بـه دلیل وجود فضای زیـاد کار وذخیره سازی بسیـار مـهم تلقی مـی شوند. دکور چوبی در سه کنج کابینت های گوشـه ای یکی از حیرت انگیزترین ترفندهایی هست که مـی توان با آن بـه راحتی با این مشکل روبه رو شد و حتی همان فضای پرت را بـه یک بخش پرکاربرد تبدیل نمرد. با من همراه باشید که تا مدل های مختلف این نوع کابینت را بـه شما معرفی کنم.

کابینت گوشـه ای ساده

اکسسوری کابینت کنج

اکسسوری کابینت کنج

کمد دیواری ریلی

اولین و ساده ترین راه حل به منظور دست یـابی بـه چنین کابینت هایی این هست که مرز بین دو کابینت کـه در گوشـه قرار دارند را از بین و دو درب دولنگه استفاده نمایید. اگر قفسه بندی داخلی کابینت ها را بـه صورت ال شکل درون نظر بگیرید، بـه راحتی مـی توانید از کل فضای داخلی کابینت استفاده نمایید. اما از آن جایی کـه یکی از مشکلات این کابینت ها باریک و یـا طویل بودن آن هاست و به راحتی نمـی توان وسایل را پیدا و جا بـه جا کرد، مـی توانید از اکسسوری های چرخان درون آن ها بهره ببرید. با این کار هم ظاهر کابینت های را حفظ کرده اید و هم درون عین حال فضاب ذخیره سازی زیـادتری را بـه وجود خواهید آورد.

مطلب پیشنـهادی : ۸ اکسسوری کابینت کـه در آشپزخانـه کوچک معجزه مـی کنند!

کابینت کنجی منحنی

روش دومـی کـه مـی توانم بـه شما معرفی کنم کابینت های منحنی شکل به منظور گوشـه هاست. این کار علاوه بر زیباتر نمودن شکل ظاهری کابینت های شما، اجازه استفاده مفید از فضای داخل آن را نیز بـه شما مـی دهد. البته ممکن هست سفارش و ساخت این مدل هزینـه بر و گران باشد. اما بـه دلیل این کـه هم به منظور کابینت های پایینی و هم به منظور کابینت های بالایی قابلیت اجرا دارد، درون نـهایت بـه صرفه خواهد بود. درون این حالت نیز اکسسوری های چرخان بـه کار مـی آیند و طرح شما را تکمـیل مـی کنند.

مطلب پیشنـهادی : ۱۰ لوازم جانبی و تجهیزات به منظور نظم درون کابینت آشپزخانـه

کابینت گوشـه آشپزخانـه کشویی

کشوهای عمود برهم روش سومـی هستند کـه به شما پیشنـهاد مـی کنم. این مدل مـی تواند متناسب با سایر کابینت ها دسته دار یـا بدون دسته انتخاب شود. مـهم نیست کـه شما از طرف راست آن را باز کنید یـا از طرف چپ، مـهم این هست که هر دو طرف بـه صورت یک مجموعه عمل کرده و فضای پرت را بـه حداقل مـی رساند. ارتفاع و اندازه کشوها را براساس نیـازتان تعیین نمایید. همان طور کـه از تصاویر بالا برداشت مـی شود، کاربردهایی به منظور قاشق و چنگال و حتی ظروف و قابلمـه های بزرگ تر را مـی توانید درون نظر داشته باشید.

مطلب پیشنـهادی : انواع بازشوها و جک های درب کابینت آشپزخانـه

کابینت کنجی آشپزخانـه متحرک

این روش مانند حالت اول هست با این تفاوت کـه درب کابینت هم درگیر اکسسوری داخل آن مـی شود. بـه این صورت کـه با وصل شدن بخش چرخشی داخل بـه درب، بـه محض باز شد کابینت حرکتی اتوماتیک صورت گرفته و مـی توانید قفسه ها را برحسب نیـاز بیرون بیـاورید. از بهترین مزیت های این روش این هست که تمامـی ظروف قابل دیدن خواهند بود و شما بـه راحتی از عمـیق ترین بخش کابینت نیز استفاده مـی کنید. حتی قرارگیری سطل های بازیـافت بـه صورت چرخشی هم مـی تواند گزینـه ای مناسب به منظور این گوشـه درون آشپزخانـه باشد. مـهم ترین نکته این هست که شما مشخص کنید چه کارآیی از فضای پرت خود انتظار دارید. درون تصاویر بالا مـی توانید از انواع مدل اکسسوری های چرخان داخل کابینت ها ایده گرفته و آن ها را بـه کابینت های کنونی تان اضافه نمایید.

مطلب پیشنـهادی : ۱۴ کابینت کشویی به منظور دکوراسیون آشپزخانـه ایده آل!

کابینت گوشـه ای مورب

به نظر من گاهی اوقات حل مشکلات را به منظور خودمان بسیـار سخت مـی کنیم درون حالی کـه مـی توان راه های ساده تر و کم هزینـه تری را نیز پیدا کرد. کابینت های گوشـه ای مورب هم یکی از همـین نمونـه هاست. این مدل ها نیـاز بـه سفارش و ساخت یک طرح خاص را ندارند و به راحتی درون کنار سایر کابینت ها قرار مـی گیرند. اما نکته دیگری کـه در تصاویر بالا وجود دارد قرارگیری گاز و سینک ظرف شویی درون گوشـه هاست. این روش هم مـی توانید بـه همان اندازه به منظور پر فضای کنج آشپزخانـه بـه شما کمک نماید.

مطلب پیشنـهادی : جک کابینت، ۶ مدل بازشوی کابینت درون دکوراسیون آشپزخانـه!

کابینت کنج هوایی

سخت بودن استفاده از کابینت های کناری شامل حال کابینت های بالایی نیز مـی شوند کـه البته آن هم قابل حل است. پیشنـهاد من بـه شما بـه کارگیری روش اول به منظور کابینت های هوایی است. یعنی استفاده از یک یـا دو درب به منظور کابینت های گوشـه ای و قرارگیری اکسسوری های چرخان داخل آن ها. زیرا دید بـه قسمت های انتهایی کابینت های بالایی سخت و تقریبا غیر ممکن هست بنابراین شما فقط با چرخان صفحه زیری، بـه راحتی وسیله و ابزار مورد نیـاز خود را پیدا مـی کنید. البته اگر نمـی خواهید آشپزخانـه خود را با کابینت های گوشـه ای بسته کنید، مـی توانید قفسه های باز را انتخاب نمایید. درون این حالت از ظروف قدیمـی، گلدان ها و دکوری های زیبا نیز مـی توانید درون چیدمان قفسه ها بهره ببرید. آخرین راه حلی کـه فکر مـی کنم مـی تواند مشکل شما را حل نماید استفاده از کابینت های بلند درون گوشـه هاست. بـه این ترتین با ترکیب کابینت های بالایی و پایینی یک فضای ذخیره یک دست و کاملی خواهید داشت.

 نویسنده : دکور چوبی در سه کنج گلنار صفدریـان | تحریریـه سبحان دکور





[کابینت گوشـه آشپزخانـه، 40 مدل کـه کنج ها را زنده مـی کند! دکور چوبی در سه کنج]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 01 Jul 2018 10:26:00 +0000